Akacje i Recenzje

AKACJE | LAS ACACIAS,  Pablo Giorgelli, Argentina 2011, 85′ ES

Jakieś 1315 km, może nieco mniej… Podróż. Prosty, piękny film o nie zawsze prostym życiu. Portretuje statyczą-zmienną codzienność, zajmowanie własnego miejsca, ciszę tam, gdzie nie trzeba się silić na słowa, a gdzie dokonuje się wiele. Perełka.

Poniżej recenzje: Jaśmin w płynie micelarnym 50+, Ziaja oraz Regenerum, serum do paznokci

Jaśmin w płynie micelarnym 50+, Ziaja – muszę zmodyfikować recenzję, wprawdzie to odkrycie ostatnich tygodni – działał lepiej od różowej Biodermy, nie przesuszał okolic oczu, jakby nawilżał – moje pierwsze spostrzeżenie. Jednak przyjrzałam się bardziej składowi. „Jaśmin” zawiera 10 surowców zaaprobowanych przez ECOCERT, ale także PEG-8 – nie do użytku na podrażnioną skórę + jeśli nieoczyszczony, może zawierać kancerogen i substancje zwiększające ryzyko rozwoju nowotworów*, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil – podobnie, jak poprzednik**. Poza 10 perełkami są jeszcze Aqua, Propylene Glycol, Panthenol, Butylene Glycol, PPG-26-Buteth-26„one or more animal studies have shown sense organ effects at very low doses; therefore, it should be used with caution around the eyes, mouth or lips”***, Diazolidinyl Urea – „A lot of controversy surrounds the safety of diazolidinyl urea. Many believe it to be both toxic and carcinogenic,  mainly due to the fact that it’s a proven formaldehyde releaser/However, tests did show it to produce mild skin irritations in some (1 out of 1000), so this ingredient should probably avoided by those with very sensitive skin./While it is fair to say that no available data leads us to confidently categorize diazolidinyl urea as toxic and carcinogenic, many well respected scientists and doctors still recommend avoiding it.„****.

Tak pisałam jeszcze niedawno: szukałam na szybko czegoś do demakijażu na wyjeździe, byłam, przyznaję, zdesperowana reakcjami, jakie obserwowałam na swojej skórze – przesuszeniem, zaczerwienieniem (jestem w trakcie leczenia dermatologicznego) i ogólnym poczuciem dyskomfortu. Zmiany miejsca pobytu i wody także nie służyły mojej cerze. Wcześniej wpadł mi w oko artykuł o kosmetykach do cery dojrzałej i pisano w nim, iż ich składniki młodszej skórze nie zaszkodzą (mnie do 50-tki jeszcze ponad 20 lat brakuje), po prostu, nie będą działać. Brzmi to dość karkołomnie, na tamten moment jednak było małym kamyczkiem do ogródka.  Jakkolwiek, nie spodziewałam się żadnych rewelacji z supermarketu. Po radosnym zaskoczeniu, mam już drugie opakowanie – używam do każdej „pracy twarzowej”, zwłaszcza w okolicach oczu (poj. 200ml).

Teraz staję na baczność zalecają do demakijażu oczu, a tu takie informaje o potencjalnym działaniu rakotwórczym, zaleceniach niestosowania na skórę podrażnioną – o czym producent nie ostrzega, mówi wręcz – „Wpływa kojąco na podrażnienia”, zmianach organów wew. przy użyciu w tej lokalizacji…

W związku z tym – nie polecam!

Oczy – okazuje się, że nie tylko dobrze oczyszczone, ale i szeroko otwarte mieć należy.

*http://www.truthinaging.com/ingredients/peg-8-laurate **http://www.thesmartmama.com/understanding-labels-peg-40-hydrogenated-castor-oil-greenwashing/ ***http://www.truthinaging.com/ingredients/ppg-26-buteth-26 ****http://www.truthinaging.com/ingredients/diazolidinyl-urea

Regenerum, serum do paznokci – last but not least, „niedenko” – mam go jeszcze sporo, a już wiem, że to hit – moje paznokcie są twarde, ładne, po prostu zdrowe. Zauważyłam efekt już po pierwszym zastosowaniu, podobnie moja siostra. Aplikuję zwłaszcza na skórki, czasem na miejsca problemowe, przesuszone. Zadziwia mnie, jak to się dzieje, że tak szybko zyskuje cała płytka. Ciekawy skład. Mam dwa – do rąk i do stóp – w tym drugim wycięłam na zgrzewie mały ząbek, by się nie pomylić.

Zapraszam do wyrażenia swojej opinii. Podpis jest dowolny. E-mail, Signature, Website are optional. Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. Thank you for visiting my blog.

